TikTok voor uw marketingstrategie

Hoe TikTok te gebruiken voor uw marketingstrategie

TikTok is een sociale media-sensatie waar marketeers niet meer omheen kunnen. Hoewel het platform het meest wordt gebruikt door millennials en Gen Z, wordt het populair bij influencers, beroemdheden en zelfs politici. Voor degenen die deze trendy zakelijke app willen proberen, onthoud dat je video-inhoud gaat maken in een ander formaat dan Instagram of Facebook. TikTok vertrouwt niet op afbeeldingen met een hoge resolutie of gepolijste inhoud. De gebruikers zijn op zoek naar originaliteit, creativiteit, plezier en humor.

Wat is een hashtag-uitdaging? Deze unieke TikTok-inhoud is een van de beste manieren om de betrokkenheid te vergroten en uw merk bij de gemeenschap te introduceren. Het idee achter een hashtag-uitdaging is dat gebruikers hun eigen inhoud rond uw campagne maken. Als u een eigenaar van een klein bedrijf bent en ervan droomt dat uw merk viraal gaat, is dit uw kans. Hoewel uw taak creatieve en originele inhoud zal ontvangen, moet deze een duidelijk doel hebben voor het bepalen van de ROI.

Zelfs als uw bedrijf niet klaar is om te investeren in betaalde advertenties en tijd om inhoud te maken, is het toch zinvol om dit platform te verkennen en te begrijpen hoe het werkt. Voor merken die het meeste succes hebben behaald met video-inhoud, is TikTok de perfecte optie voor jou.

Het nieuwe normaal: hoe COVID-19 marketeers zal dwingen te groeien

Bedrijven houden niet van verandering en ambiguïteit, maar COVID-19 bracht alleen onzekerheid met zich mee. Dergelijke tijden bieden bedrijven de mogelijkheid om niet alleen als verkoper op te treden, maar ook om na te denken over hun missie. De wereld van vandaag omarmt wat velen het ‘nieuwe normaal’ noemen. Hoe ziet deze “nieuwe norm” eruit?

Ontwikkel berichten

Sinds de komst van digitaal hebben marketeers traditionele marketingstrategieën moeten verlaten om nieuwe digitale tactieken en tools te integreren. Om hun publiek te bereiken, moeten bedrijven blijven investeren in SEO-initiatieven, maar ook meer aandacht besteden aan de content die ze creëren en promoten.

Focus op emotionele behoeften

Het is niet langer voldoende om alleen informatie te verspreiden en te hopen dat mensen het zullen opmerken. Bedrijven moeten hun marketinginspanningen aanpassen om zich te concentreren op de emotionele behoeften van hun klanten, niet alleen op het product of de dienst die ze verkopen. Het kost meer moeite, maar de juiste boodschap leidt tot de loyaliteit van uw klanten.

Gebruik de nieuwste technologie

In de afgelopen jaren zijn kunstmatige intelligentie en machine learning veelvuldig besproken in de industrie, maar velen begrijpen deze technologieën nog steeds verkeerd. Marketeers moeten deze waardevolle tools gebruiken, omdat ze bedrijven kunnen helpen om op maat gemaakte inhoud aan gebruikers te leveren op basis van hun eerdere gedrag of browsegeschiedenis.

Werk live

Klanten willen interactie hebben met merken, en zelfs als ze thuis in quarantaine zijn geplaatst, willen ze persoonlijke communicatie. Bedrijven kunnen in deze behoefte voorzien door hun klanten een ervaring te bieden via live streaming. Uiteindelijk is de “nieuwe norm” gebaseerd op het zoeken naar nieuwe manieren van virtuele samenwerking en het opbouwen van betekenisvolle relaties.

Stop met je excuses aanbieden en ga aan het werk

Net zoals werknemers de manier waarop ze hun dagelijkse taken aanpakken, hebben veranderd, kan de pandemie de manier waarop marketeers en publiek omgaan drastisch veranderen. Sinds de opkomst van COVID-19 beginnen bedrijven zich te verontschuldigen, ondanks het feit dat ze geen controle hadden over de situatie. De eerste stap voor bedrijven is om terug te gaan naar wat ze doen, niet om zich te verontschuldigen.

Overschakelen naar digitale marketingkanalen

Het hosten van evenementen en het gebruik buitenshuis zijn tot een minimum teruggebracht en bedrijven zien de noodzaak in om te investeren in hun digitale marketingstrategie om hun klanten beter te bereiken.

Investeren in contentmarketing

Omdat veel bedrijven hun advertentie-uitgaven verminderen, hebben ze hun budgetten verschoven naar contentmarketing. In deze moeilijke tijden moeten bedrijven zich richten op het leveren van waarde aan hun klanten en het minimaliseren van lastige verkooptactieken. Contentmarketing is hiervoor de perfecte methode.

Correcte berichten

Het is ook erg belangrijk dat bedrijven in deze tijd de berichtgeving van hun marketingcampagnes aanpassen. Zorg ervoor dat u uw berichten verbetert, zodat u uw klanten niet extra belast.

Gebruik van advertenties op sociale media

Mensen van alle leeftijden wenden zich tot sociale media om tijdens een pandemie in contact te blijven met hun dierbaren of om gewoon hun vrije tijd daar door te brengen. Facebook meldt een toename van het platformgebruik met 70% sinds het begin van de crisis.

Contextuele reclame

Als u van plan bent contextueel zoeken in uw marketingplan op te nemen, vermijd dan zoekwoorden die verband houden met COVID-19 of coronavirus. Google beoordeelt deze berichten op legitieme wijze om er zeker van te zijn dat ze geen valse of schadelijke informatie bevatten.

Tot slot: wekt vertrouwen bij uw klanten

Een groter gevoel van onzekerheid betekent dat u vertrouwen moet wekken bij uw klanten door hen via uw berichten te laten begrijpen dat uw bedrijf zowel om de gezondheid van uw medewerkers als om het welzijn van uw klanten geeft.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.